5 Easy Facts About דמנציה סופנית Described

Wiki Article

הגורמים הישירים להתפתחות של דמנציה אינם תמיד ברורים. ישנם גורמי סיכון משוערים לחלק מסוגי הדמנציה. דמנציה היא מחלה הנגרמת מניוון תאים במערכת העצבים המרכזית (המוח)  ואנו רואים את השפעתה על החשיבה, על ההתנהגות ועל הרגשות, על התפקוד המוטורי ובחלק מסוגי הדמנציה גם על תפקודים נוירולוגיים.

“אתם לא לבד”, זהו המוטו של הוספיס גליל עליון, ואלו הן גם מילות ההרגעה הראשונות אותן שומעים אנשים החולים במחלה סופנית ובני משפחותיהם בפגישתם הראשונה עם צוות ההוספיס.

כאשר אתם רואים שינויים קוגניטיביים ומנטליים אצל בן/בת זוג, הורה או קרוב משפחה אחר , כדאי להתייעץ עם רופא המשפחה ולבקש הפנייה למומחה בנוירולוגיה או בפסיכוגריאטריה לביצוע אבחון.

בשונה ממחלות דמנציה אחרות, בהן הפגיעה המוחית יכול להתבטא יותר בהקשרים של שינויי התנהגות ואישיות, באלצהיימר, חלק משמעותי ומאוד נראה לעין של הפגיעה הוא בזיכרון, ראשית לטווח קצר ואז לטווח בינוני וארוך, לכן אנשים רבים מקשרים חולי אלצהיימר למצבי שכחה קיצוניים.

מהבחינה הנפשית, שינוי מקום מגביר בלבול ואי שקט אצל החולה הדמנטי וחשיפה לאנשי צוות שונים בבית חולים או במוסד סיעודי, מגבירה חרדה אצל החולים. 

עם מגון רחב מאוד של תסמינים וסיבוכים רפואיים ותפקודיים ההולכים ועולים.

כאשר אתם רואים שינויים קוגניטיביים ומנטליים אצל בן/בת זוג, הורה או קרוב משפחה אחר , כדאי להתייעץ עם רופא המשפחה ולבקש הפנייה למומחה בנוירולוגיה או בפסיכוגריאטריה לביצוע אבחון.

במקום ה"דלת המסתובבת" במיון: אשפוז בית לחולים עם דמנציה וסקולרית

בשלב של דמנציה סופנית החולה מאבד את יכולתו לתפקד באופן עצמאי

טיפול פליאטיבי בעבר היה מכוון באופן מסורתי למתן מענה לצרכים של חולי סרטן סופניים, אך כיום כבר ברור שזו הגישה הטובה ביותר לטיפול באנשים עם מגוון מחלות סופניות, כולל דמנציה.

מחקר: נמצא קשר בין מצב קוגניטיבי לחדות ראייה בקשישים עם דמנציה

שלב זה מתחיל באלצהיימר בינוני ולאורך השנים מתקדם ומתדרדר למצב תפקודי והתנהגותי של אלצהיימר מתקדם.

מחלת האלצהיימר מתבטאת בהתנוונות הדרגתית של תפקודים שונים, שיכולה להמשך שנים רבות או תקופה קצרה בהרבה. המחלה גורמת לניוון של תאי click here עצב במוח עד למות התא. התיאוריה המובילה כיום היא כי ניוון תאי העצב מתרחש כתוצאה מכשל כלשהו המוביל להצטברות חלבון העמילואיד וחלבון הטאו ברקמת המוח, דבר המקדם תהליך ניווני.

בשלב זה, מדובר למעשה במחלה סופנית: תוחלת החיים קצרה מאוד, אין אפשרות להשפיע על מהלך המחלה וטיפולים שונים אינם מעניקים כל איכות לחיים. שיטיון מתקדם קשור בתוחלת חיים דומה למצבים של סוף חיים כמו סוגי סרטן מפושטים ואי־ספיקת לב קיצונית.

Report this wiki page